Gebruik het logo goed!
Gebruik het logo goed!
Voor een consistente en herkenbare presentatie is het essentieel om het logo goed te gebruiken. Dat betekent onder meer dat het logo:
- altijd linksboven of rechtsonder staat;
- in zijn geheel moet worden gebruikt (wapen, slash en naam) en de verhoudingen niet mogen worden gewijzigd
- de nodige witruimte rond het logo behouden blijft
- het logo bij voorkeur rood is en als het echt niet anders kan, wit of zwart. In dat laatste geval moet er wel voldoende rood in de uiting aanwezig zijn. In externe huisstijlen kan het logo ook in wit of in zwart worden toegepast. Zie logo op gekleurde achtergrond
- bij voorkeur de horizontale variant wordt toegepast
- bij internationale doelgroepen of relaties altijd het Engelstalige logo wordt gebruikt.
Minimale grootte van het logo
Witruimte rondom logo
Het is van belang dat er rondom het logo voldoende witruimte is om te voorkomen dat het ‘ondersneeuwt’ t.o.v. andere informatie. Rondom het logo is een witruimte gedefinieerd, de vrije marge, gebaseerd op de breedte van het wapen. Die breedte is het vlak rondom het logo dat altijd vrij moet blijven.
Logo niet wijzigen!
De posities en de formaten van de componenten liggen vast en mogen onderling niet worden gewijzigd. Onderstaande voorbeelden en andere vervormingen van het logo zijn dus niet toegestaan
Logo op gekleurde achtergrond
- Het logo wordt bij voorkeur toegepast in de hoofdkleur (Rood PMS186).
- Houd bij gekleurde achtergronden (ook in externe huisstijlen) en op fotografisch beeld rekening met voldoende contrast.
- Een foto achter het logo moet niet te druk zijn.
- Wanneer de kleur rood onvoldoende contrast oplevert, kan het logo in wit worden geplaatst.
Laatst gewijzigd: | 27 maart 2020 09:39 |
View this page in: English