Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity Toolkit

E-mail-ondertekening

Het is mogelijk om voor meerder functies en in meerdere talen e-mailondertekeningen te maken.

E-mail-ondertekening maken

Maak eerst voor elke ondertekening een bestand in HTML:

  1. Start Word
  2. Start zonodig DotOffice
  3. Kies  het tabblad /RUG selecteer  - DotOffice - en kies e-mailondertekening uit het menu
  4. Vul de gegevens in, en zorg ervoor dat u een herkenbare bestandsnaam kiest
  5. Herhaal de stappen (3) en (4) voor elke ondertekening

Thunderbird

Voor elk mailaccount een eigen ondertekening (signature )

  1. Start Thunderbird
  2. Kies Tools, Account settings
  3. Kies in het linker vak het mailaccount waarvoor u een ondertekening (signature) wilt instellen
  4. Vink in het rechter vak Attach this signature aan
  5. Klik op de knop Choose en blader naar het gewenste bestand (in X:\My Settings\DotOffice\_DotOffice)
  6. Herhaal de stappen (3)-(5) voor elk mailaccount in de lijst links.

Wilt u voor 1 mailaccount verschillende handtekeningen gebruiken?

Maak dan verschillende identities aan, via de knop Manage identities. Geef daarbij voor elke identity een eigen bestand met de gewenste ondertekening op.

Ondertekening kiezen bij te verzenden mailbericht

Zodra u een mailbericht maakt, zal Thunderbird automatisch de ondertekening toevoegen die bij de betreffende mailaccount is ingesteld. Wilt u een andere, kies dan bovenaan het scherm de gewenste identity uit de keuzelijst achter From:.

Elke ondertekening begint met een aantal liggende streepjes. Deze zijn niet te verwijderen, want ze vormen de standaard voor het scheiden van bericht en ondertekening.

Google/GMail (via googleapps.rug.nl)

  1. Open in Gmail het bericht dat u hebt ontvangen met de instructies en voer deze uit
  2. Selecteer de onder de streep  weergegeven inhoud en kopieer deze met Ctrl+C
  3. Start Google mail en klik op het tandwiel rechtsboven
  4. Kies uit het menu de optie Settings (Instellingen)
  5. Ga, op het tabblad General (Algemeen), naar het vak rechts van Signature (Handtekening) en plak daarin de zojuist gekopieerde tekst met Ctrl+V
  6. Sla de instellingen op met de knop Save changes helemaal onderaan.
Laatst gewijzigd:13 maart 2020 00:45
View this page in: English